Detail předmětu

Modelování - reliéfní tvorba

FSI-YML Ak. rok: 2016/2017 Letní semestr

Předmět navazuje na kurz "Modelování – prostorová tvorba", je zaměřen na modelovaný reliéf hlavy dle sádrové busty. Předmět umožňuje studentům rozvinout znalosti techniky modelování a nabytí zkušeností pro stavbu hmoty a charakteru objektů v prostoru.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět podporuje rozvoj schopností vyjadřovat svá vizuální poznání, představy a nápady, vede k prohloubení smyslu pro hmotu v prostoru, odhadování rozměrů, objemů, vzdáleností a rozšiřuje řemeslné základy, pro modelování z hlíny.

Prerekvizity

Předpokládají se zažité znalosti z perspektivy uplatňované v kresebném projevu a zejména zkušenosti s modelovanou lebkou a hlavou dle sádrové busty.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Tvůrčí práce v ateliéru.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičeních, odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení pracovních úloh. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s modelováním reliéfu. Praktická cvičení jsou zaměřena na modelovaný reliéf hlavy dle sádrové busty, akcentují stavbu objemu, s důrazem na proporce a charakter modelu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vedoucí práce nezvolí individuálně jiný postup. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí práce.

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky