Detail předmětu

Kreslení v plenéru

FSI-YKO Ak. rok: 2016/2017 Letní semestr

Předmět je zaměřen na základní témata kresby v plenéru (krajina, drobná architektura, architektura historických staveb). Předmět probíhá formou intenzivního týdenního kursu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Cvičení kresby v plenéru umožňuje studentům osvojit si návyky pro kresbu drobné i větší architektury záznamem konkrétních objektů v širším kontextu umístění v prostředí.

Prerekvizity

Předpokládají se teoretické znalosti z perspektivy (včetně světla a stínu), schopnost je prakticky uplatňovat při stavbě kresby v ploše a zkušenost s kresbou zátiší, složeného z objektů různého charakteru, materiálu a povrchu v perspektivním pohledu, dle modelu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Tvůrčí práce v ateliéru.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičeních (týdenním kursu), odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení pracovních úloh (kreseb). Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami kresby v exteriéru. Kurz je zaměřen na kresbu krajiny a architektury s respektováním zásad perspektivního zobrazení.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vzhledem ke specifickému charakteru předmětu probíhá kontrola účasti formou konzultací průběžných výsledků práce na kresbě. Zameškaná výuka je buď nahrazena po domluvě s pedagogem nebo je řešena formou náhradního úkolu. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu. Při nepřítomnosti větší než 50% nemusí být udělen zápočet.

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky