Častokladenédotazy
-
Lze si podat vice přihlášek do bakalářského studia najednou?
Ano jde to, ale za každou přihlášku musíte uhradit administrativní poplatek.
-
Zapomněl jsem heslo k podané e-přihlášce, co mám dělat?
Pokud jste zapomněli své heslo do systému e-přihláška, požádejte si o nové heslo na www.vut.cz/eprihlaska/cs/ucet/zadost-zapomenute-heslo zadáním svého e-mailu, který jste uvedli při registraci. Na tento e-mail Vám bude zaslán návod, jak heslo změnit.
-
Chtěl bych změnit zvolený studijní bakalářský program v již podané a zaplacené e-přihlášce, lze to?
Ano lze to, ale nejpozději v termínu do 31. 3. Napište nám na adresu studium@fme.vutbr.cz.
-
Potřebuji změnit údaj v podané a zaplacené e-přihlášce, lze to?
Ano napište nám na adresu studium@fme.vutbr.cz.
-
Jaké výsledky je nutné zadat do žádosti o prominutí přijímací zkoušky, pokud mám dvouleté nástavbové studium?
Do žádosti o prominutí přijímací zkoušky zadejte aritmetický průměr známek za 1. ročník ze závěrečného vysvědčení a za 2. ročník pololetního vysvědčení.
-
Jaké výsledky je nutné zadat do žádosti o prominutí přijímací zkoušky, pokud mám víceleté gymnázium?
Do žádosti o prominutí přijímací zkoušky zadejte aritmetický průměr známek za poslední čtyři roky studia, u posledního ročníku zadejte výsledek z pololetního vysvědčení.
-
Máte těžké zdravotní problémy nebo specifické poruchy učení?
Uchazeči o studium mají možnost požádat VUT o zohlednění specifických potřeb při přijímací zkoušce (o adaptaci průběhu přijímací zkoušky) a pokud je mu prominuta přijímací zkouška i v průběhu studia, a to vyplněním příslušné části elektronické přihlášky ke studiu týkající se specifických potřeb. Vyřízením těchto žádostí a zpracováním návrhu adaptace se zabývá centrum Alfons.
Kontakt:
Centrum pro studenty se specifickými potřebami Alfons
Kolejní 2
612 00 Brno – Královo pole
alfons.vutbr.cz
tel. 541 142 929 -
Je studium na FSI náročné?
Jak pro koho, velmi záleží na vaší střední škole a tvé motivaci ke studiu. Vzhledem k tomu, že přicházíte z různých typů středních škol, tak se start studia může hodně lišit. Co je pro někoho těžké, může být pro někoho lehké a naopak. Pomoc najdete nejen u učitelů, ale také u ambasadora svého studijního programu. Také existuje možnost individuálního doučování v rámci Repetitorií. Více o možnosti podpory při studiu najdete www.fme.vutbr.cz/repetitoria.
-
Jaký je rozdíl mezi přijetím ke studiu a zápisem do studia?
Rozhodnutí o přijetí ke studiu uvidíte ve své podané elektronické přihlášce a také obdržíte elektronicky (pokud jste dali souhlas s elektronickým zasíláním rozhodnutí – doporučujeme zvolit tuto možnost) nebo výjimečně v papírové podobě (pokud jste nedali souhlas s elektronickým zasíláním rozhodnutí). Pro vydání tohoto rozhodnutí o přijetí ke studiu je nutné splnit všechny formality (přijímací zkoušku nebo její prominutí, doložení motivačního dopisu je-li vyžadován, atd.), ale hlavně doložit ukončené středoškolské vzdělání maturitním vysvědčením. Pak teprve nastane chvíle, kdy se můžete zapsat ke studiu (elektronicky, popřípadě prezenčně).
-
Kdy a jak dodat maturitní vysvědčení?
Po splnění podmínek přijímacího řízení (v elektronické přihlášce máte nastaven stav přijímacího řízení: bude přijat po doručení maturitního vysvědčení), co nejdříve dodáte autorizovanou konverzi maturitního vysvědčení, kterou získáte na jakékoliv pobočce České pošty označené logem Czech Point, na obecním/krajském úřadě či u notáře. Autorizovanou konverzi maturitního vysvědčení a získané PDF pak co nejdříve vložte jako přílohu do své podané elektronické přihlášky.
V případě, že budete maturovat až v září, podáte si písemnou žádost o odklad termínu pro doložení maturitního vysvědčení. Žádost o odklad termínu pošlete co nejdříve na studijní oddělení na adresu studium@fme.vutbr.cz.
-
Jak probíhá elektronický zápis do studia?
Zápis do studia doporučujeme provést elektronicky (s dodáním autorizovaně konvertovaného maturitního vysvědčení ve formátu PDF), avšak k tomu Vás nejprve budeme muset řádně zaregistrovat v informačním systému VUT (IS VUT):
- V případě, že jste pro podání e‑přihlášky využili Identitu občana nebo již existující účet v IS VUT, nemusíte pro možnost elektronického zápisu dělat nic dalšího.
- Pokud jste se přihlásili Účtem uchazeče, proveďte ztotožnění pomocí Identity občana na záložce Vyplněné údaje.
Všimněte si prosím, že Identita občana není totéž co Bankovní identita, kterou pro ztotožnění v tomto případě legislativa nedovoluje využít. Zahraniční uchazeči z vybraných zemí Evropské unie mohou při přihlašování Identitou občana využít prostředek IIG – International ID Gateway.
-
Kdy se budou konat zápisy do bakalářského studia?
Elektronické zápisy do studia budou probíhat v několika termínech a podle zájmu uchazečů. První termín elektronických zápisů bude od 15. 6. do 18. 6. 2026. Další termíny budeme průběžně zveřejňovat na webových stránkách fakulty. Pro uchazeče, kteří upřednostňují prezenční zápis, budou termíny zápisu 24. a 25. 6. 2026. Informace potřebné pro elektronický zápis najdete v podané e-přihlášce, záložka „Zápis“. Je zde zobrazen stav plnění podmínek pro elektronický zápis do studia. Pro zápis musíte doložit úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení. Na Czech Pointu nechat provést autorizovanou konverzi maturitního vysvědčení a získané PDF vložíte jako přílohu k podané elektronické přihlášce. Po doložení středoškolského vzdělání bude vydáno Rozhodnutí o přijetí ke studiu.
-
Jaké jsou podmínky pro uchazeče ze Slovenské republiky?
Ke studiu v českém jazyce jsou přijati uchazeči ze Slovenské republiky za stejných podmínek jako uchazeči z České republiky. Dokladem prokazujícím požadovanou znalost českého jazyka je maturitní vysvědčení ze střední školy ze Slovenské republiky.
-
Jaké jsou podmínky pro zahraniční uchazeče?
Zahraniční uchazeči dodají úředně ověřený doklad o nostrifikaci nebo rozhodnutí o uznání platnosti zahraničního vzdělání. Certifikát o zkoušce z českého jazyka na úrovni B2 musí být dodán na studijní oddělení ještě před zápisem do studia. Zkoušku z českého jazyka můžete absolvovat i na FSI, na Ústavu jazyků.
Informace o uznání vzdělání na FSI VUT Brno www.vut.cz/studenti/uznani-vzdelani
Informace ohledně zkoušky z Českého jazyka úrovně B2 na FSI, na Ústavu jazyků www.uj.fme.vutbr.cz/akce/cestina-pro-cizince
-
Kde najdu informace pro budoucí první ročníky?
Pro všechny naše budoucí prváky jsme připravili www.fme.vutbr.cz/studenti/prvaci, kde naleznete vždy aktuální informace a termíny k danému akademickému roku.
-
Mám certifikát z angličtiny, kdy jej mohu předložit?
Máte mezinárodně platný certifikát nebo státní jazykovou zkoušku? Nebo máte za sebou zkoušku z angličtiny na jiné fakultě nebo vysoké škole? Kontaktujte na začátku zimního semestru pedagogického poradce Ústavu jazyků, kterému doložíte žádost o uznání předmětů spolu s doklady o vykonaných zkouškách. Pokud budou vyhovovat požadavkům, mohou vám být (některé) studijní povinnosti uznány. Obecně je takto možné uznávat kurzy obecné angličtiny GEN1 a GEN2 a zkoušku GEN3. V případě doložení vysoké úrovně (např. certifikát CAE) nebo absolvování technicky zaměřeného kurzu na jiné vysoké škole na stejné nebo vyšší úrovni je možné s pedagogickým poradcem Ústavu jazyků zkonzultovat i možnost uznání bloku technické angličtiny TEN1, TEN2 a TEN3. Díky nabídce volitelných kurzů se pak budete moci dál věnovat angličtině nebo se třeba začít učit další jazyk.
-
Mám ISIC ze střední školy, mám si objednat nový?
Ano objednejte si nový ISIC, který je spojený s kartou VUT. Přesný termín a podrobné pokyny budou včas zveřejněny na webu fakulty v informacích pro nastupující 1. ročníky.
-
Kdy si mohu podat žádost o ubytování – koleje VUT?
Důležité je podat si elektronickou žádost včas! Kritériem pro přidělení kolejního místa je datum podání žádosti. Podrobné informace o žádosti včetně všech termínů jsou na stránkách Kolejí a menz VUT. Přesný termín a podrobné pokyny k přístupu k ubytovací aplikaci Kolejí a menz budou včas zveřejněny na webu fakulty v informacích pro nastupující 1. ročníky.