Detail předmětu

Počítačová grafika - Photoshop

FSI-YPG Ak. rok: 2016/2017 Zimní semestr

Studenti se seznámí s programem Adobe Photoshop. Naučí se pracovat se základními i pokročilými nástroji (kreslení, vrstvy, retuše, transformace, masky). Předmět povede k tvorbě 2D grafiky, zejména tiskovin, velkoplošné grafiky a grafiky pro webové stránky.
Předmět je inovován s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají znalosti s prací v programu Adobe Photoshop, na základě čehož budou schopni v dalších ročnících vytvářet kvalitní grafické výstupy svých projektů (obrázky do technických zpráv a prezentací, prezentační postery, vizualizace).

Prerekvizity

U studentů se předpokládá základní práce s PC, systémem Windows a schopnost tvůrčího myšlení.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení s počítačovou podporou, která jsou zaměřena na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu a testu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu "Počítačová grafika – Photoshop" je seznámit studenty se základními úkony v programu Photoshop. Práce v tomto programu povede k vytvoření 2D rastrových grafických návrhů pro tištěnou, elektronickou a multimediální grafiku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v počítačové laboratoři a pracovat na úkolech a vyčkat konzultace. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu.

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Adobe Photoshop – seznámení s prostřením programu Adobe Photoshop, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory, barevné režimy
2. Adobe Photoshop – práce s vrstvami, nástroje pro vytváření volné grafiky, štětec, guma, výplň
3. Adobe Photoshop – pokročilé vlastností štětců, vlastní štětce, import štětců, použití přítlaku a simulovaného přítlaku pro vlastnosti pracovních nástrojů
4. Adobe Photoshop – práce s výběry, nástroje pro manuální výběr, plošný výběr, výběr podle barev, pokročilé nástroje pro výběr, ukládání a znovunačítání výběrů
5. Adobe Photoshop – retušovací nástroje, nástroje na bázi štětců, nástroje pro retušování ploch, kombinace grafiky napříč vrstvami
6. Adobe Photoshop – barevné korekce a úpravy obrazu, změny barevného režimu obrazu
7. Adobe Photoshop – filtry a efekty
8. Adobe Photoshop – práce s textem, vlastnosti, textové bloky, transformace, export
9. Adobe Photoshop – inteligentní objekty, navázané soubory, skupiny vrstev
10. Adobe Photoshop – rastrové a vektorové masky, vektorové objekty, cesty, kanály
11. Adobe Photoshop – styly vrstev, speciální typy vrstev, vrstvy výplně a úprav, inteligentní filtry
12. Adobe Photoshop – 3D nástroje, 3D vrstvy, možnosti importu a exportu 3D geometrie a mapování
13. Adobe Photoshop – možnosti exportu, nástroje pro přípravu grafiky pro web, animace