Detail předmětu
Matematický software
FSI-0MS Ak. rok: 2016/2017 Letní semestr
Studenti se naučí pracovat s MATLABem. Postupně se probírá: orientace v prostředí, programování, grafika, interaktivní grafické rozhraní. Výuka probíhá formou ukázek a experimentování na počítači. Zvládnutí probírané látky si studenti ověří tak, že samostatně zpracují dva projekty.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se naučí používat vývojové a programovací prostředí MATLAB, mocný nástroj pro řešení vědecko-technických problémů. Získané znalosti si ověří a prohloubí zpracováním dvou samostatných projektů.
Prerekvizity
Základy programování, základy lineární algebry.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou pro udělení zápočtu je zpracování dvou semestrálních prací.
Učební cíle
Prvním krokem ke zvládnutí práce v MATLABu je seznámení se s jeho vývojovým prostředím. Dále jde o efektivní využívání bohaté nabídky hotových nástrojů MATLABu, tj. o používání MATLABu jako chytré a mocné kalkulačky. Hlavním cílem kurzu je však naučit studenty v MATLABu programovat. V neposlední řadě jde také o to naučit se vytvářet uživatelsky přívětivé aplikace, zejména efektivně používat mocné nástroje MATLABovské grafiky. Základem výuky je postupné praktické osvojování MATLABu. Důležitou součástí předmětu je samostatná práce na zadaných projektech.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Aktivní účast ve cvičeních.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B3A-P: Aplikované vědy v inženýrství, bakalářský
obor B-MAI: Matematické inženýrství, volitelný (nepovinný)
Program B3S-P: Strojírenství, bakalářský
obor B-STI: Základy strojního inženýrství, volitelný (nepovinný)
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Filosofie MATLABu, pracovní prostředí, elementární použití
2. Scripty, pole a operace s nimi
3. Relace a logické operace, cykly, větvení
4. Práce s textem, M-funkce
5. Elementární grafika
6. Vstupní a výstupní operace, buňky a struktury
7. Ladění, symbolické operace, zadání prvního projektu
8. Systém handle graphic I: Figure, Uicontrol
9. Systém handle graphic II: Axis, Line, Surface, Patch, Text
10. Interaktivní tvorba grafického rozhraní pomocí nástroje GUIDE, zadání druhého projektu
11. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech
12. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech
13. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech