Detail předmětu

Diplomový projekt - výsledky a diskuse

FSI-ZD5 Ak. rok: 2022/2023 Letní semestr

Předmět zajišťuje vedení studentů při zpracování textové části a výstupů diplomové práce daných zadáním. Cvičení jsou zaměřena na seznámení s průběhem státní závěrečné zkoušky, s požadavky na prokazované znalosti a se zásadami a pokyny pro vypracování a obhajobu diplomové práce. Studenti ve cvičení referují o výsledcích, kterých dosáhli při práci na svých diplomových projektech. Během semestru se všichni studenti vystřídají v prezentacích a obdrží kritickou zpětnou vazbu na přednesené výsledky od vedoucího práce a dalších pedagogů.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

23

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Schopnost kriticky zhodnotit dosažené výsledky.
Schopnost formulovat závěry.
Schopnost argumentovat a obhájit výsledky a výstupy.
Prezentační dovednosti.

Prerekvizity

Znalosti získané v průběhu bakalářského a magisterského studia, které jsou relevantní ke zvolenému tématu diplomové práce. </br> Absolvování předmětů: Diplomový projekt – koncept, Diplomový projekt – literatura a cíle, Diplomový projekt – metody a výsledky.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Vedení diplomových prací, cvičení, laboratoře, samostudium.

Způsob a kritéria hodnocení

Prezentace dosažených výsledků ve cvičení.
Aktivní práce na diplomovém projektu, kterou potvrdí vedoucí diplomové práce.
Odevzdání kompletní textové části diplomové práce .
Odevzdání dokumentace dokončeného výstupu diplomové práce v digitální podobě na určený portál.

Učební cíle

Absolventi budou schopni diskutovat výsledky, formulovat závěry a dosažené výsledky prezentovat a obhájit.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pokrok při řešení diplomové práce, zpracování výstupů a práce v laboratořích je kontrolována prostřednictvím vedoucího diplomové práce. Účast na cvičeních je povinná a kontrolovaná.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program N-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, magisterský navazující, povinný

Program N-KSI-P: Konstrukční inženýrství, magisterský navazující, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratorní cvičení

104 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Podle tématu diplomové práce vykonává student výzkumnou, vývojovou nebo tvůrčí práci zpravidla v jedné z následujících laboratoří:
- Studentská dílna.
- Laboratoř tribologie.
- Laboratoř technické diagnostiky.
- Laboratoř robotického obrábění.
- Laboratoř Selective Laser Melting.
- Výrobní dílny ústavu konstruování.
- Ateliéry odboru průmyslového designu.
- 3D tiskový cluster ústavu konstruování.
- StrojLab.

Vedení diplomové práce

156 hod., povinná

Osnova

– Oblasti studia jsou individuální, určuje je vedoucí diplomového projektu.
- Konzultace a kontrola samostatné práce studenta se zaměřením na podrobné zpracování následujících kapitol dle řešeného typu práce: výsledky / konstrukční řešení, diskuze, závěr.
- Konzultace a kontrola úrovně zpracování výstupu práce, dle typu definovaného zadáním: článek ve sborníku nebo odborném periodiku, užitný vzor, průmyslový vzor, prototyp, funkční vzorek.

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

– Průběh státní zkoušky, okruhy otázek, struktura a zásady prezentace k obhajobě diplomové práce.
- Příprava textové části diplomové práce – diskuze výsledků, formulace závěrů, formální a grafická úprava výstupů, náležitosti výkresové dokumentace.
- Příprava odborného článku, struktura, formátování, náplň jednotlivých kapitol.
- Verbální a neverbální komunikace při prezentaci. Hlasová příprava a řečnictví. Rozbor nejčastějších chyb v projevu.
- Typy prezentací a jejich specifika. Metodika prezentace výsledků vědecké činnosti. Stanovení cíle prezentace. Plánování a navrhování způsobu prezentace.
- Etika a společenská etiketa. Jak udržet pozornost publika. Tipy na správnou prezentaci. Zaměření na cílovou skupinu.
- Studenti prezentují dílčí výsledky diplomové práce před kolegy vyučujícími a vedoucím diplomové práce. Ihned poté jsou předvedená prezentace a dosažené výsledky komentovány vyučujícími a vedoucím, následuje diskuse, odpovědi na otázky vedoucího ostatních vyučujících.