Detail oboru
Automobilní a dopravní inženýrství
FSIZkratka: M-ADIAk. rok: 2019/2020
Program: Strojní inženýrství
Délka studia: 2 roky
Akreditace od: 1.9.2006Akreditace do: 31.12.2020
Profil
Naučit studenta tohoto oboru schopnosti navrhovat a vyvíjet stroje (jejich konstrukčních skupiny a podskupiny), strojní soustavy a technologické celky studovaného oboru. Student si rozšíří dosavadní znalosti konstruování a pevnostních výpočtů získaných v bakalářském studiu aplikací na motorová vozidla a spalovací motory, či stavební, transportní a zemědělské stroje.. Dále student tohoto oboru získá i schopnost řídit a organizovat činnost obchodních a servisních firem strojů studovaného oboru.
Absolvent během studia získá schopnost uplatnit se u všech firem zabývajících se konstrukční, výrobní, obchodní nebo servisní činností v oblasti motorových vozidel a spalovacích motorů.
Klíčové výsledky učení
Naučit studenta tohoto oboru schopnosti navrhovat a vyvíjet stroje (jejich konstrukčních skupiny a podskupiny), strojní soustavy a technologické celky studovaného oboru. Student si rozšíří dosavadní znalosti konstruování a pevnostních výpočtů získaných v bakalářském studiu aplikací na motorová vozidla a spalovací motory nebo na dopravní a manipulační zařízení a stavební stroje. Dále student tohoto oboru získá i schopnost řídit a organizovat činnost obchodních a servisních firem strojů studovaného oboru.
Absolvent během studia získá schopnost uplatnit se u všech firem zabývajících se konstrukční, výrobní, obchodní nebo servisní činností v oblasti motorových vozidel, spalovacích motorů, dopravní a manipulační techniky a stavebních strojů.
Profesní profil absolventů s příklady
Absolvent této specializace se uplatní především v konstrukcích, výpočtových odděleních a vývojových i výzkumných zkušebnách, u výrobních, opravárenských a provozních firem jako konstruktér či projektant, výpočtář, zkušební či servisní technik, manažér, atd.
Úspěšný absolvent může dále pokračovat po složení přijímací zkoušky v doktorském studiu, především v oboru „Konstrukční a procesní inženýrství”.
Garant
Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)
| Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| QTS | Teorie spalovacích motorů | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 26 | ano | |
| QVO | Vozidlové motory | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 26 | ano | |
| QDY | Dynamika vozidel | cs | 7 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / CPP - 26 | 1 | ano |
| QHL | Hnací ústrojí | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 | 1 | ano |
| QMH | Mechanické a hydraulické převody | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / L - 8 / C1 - 18 | 1 | ano |
| QN1 | Nosné konstrukce strojů I | cs | 3 | Povinně volitelný | zá | P - 26 / CPP - 13 | 1 | ano |
| QMK | Počítačové modelování strojních konstrukcí | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 13 / CPP - 52 | 1 | ano |
| QPA | Počítačové simulace v automobilovém průmyslu I | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / CPP - 39 | 1 | ano |
| QSV | Technologie a stroje ve stavební výrobě | cs | 4 | Povinně volitelný | zk | P - 26 | 1 | ano |
| JDT-A | Dopravní technika silniční | en | 5 | Volitelný (nepovinný) | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
| QA0 | Koncepční vývoj automobilu | cs | 0 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 26 | ano | |
| NT0 | Technologie práce se zemními stroji | cs | 3 | Volitelný (nepovinný) | kl | P - 26 / C1 - 13 | ano |
| Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| QEM | Experimentální metody | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ano | |
| QS3 | Semestrální projekt | cs | 5 | Povinný | kl | P - 13 / CPP - 78 | ano | |
| QVP | Virtuální prototypy | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 | ano | |
| QN2 | Nosné konstrukce strojů II | cs | 4 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 13 / CPP - 13 | 2 | ano |
| QRU | Převodová ústrojí motorových vozidel | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / L - 7 / C1 - 6 | 2 | ano |
| QZE | Stroje pro zemní práce | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / C1 - 13 | 2 | ano |
| QDZ | Vibrace a hluk vozidel | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / CPP - 13 | 2 | ano |
| QT | Traktory | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | 3 | ano |
| QTZ | Transportní zařízení | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / C1 - 26 | 3 | ano |
| NB0 | Bezpečnost práce se zemními stroji | cs | 3 | Volitelný (nepovinný) | kl | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
| QN0-A | Počítačové navrhování strojů NX | en | 3 | Volitelný (nepovinný) | kl | P - 13 / CPP - 39 | ano | |
| 0PPQ | Průmyslový projekt (M-ADI) | cs | 3 | Volitelný (nepovinný) | kl | PX - 120 | ano | |
| QD0 | Zpracování jízdních dat | cs | 0 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 26 | ano |
| Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| QDD | Diplomový projekt I (M-ADI) | cs | 6 | Povinný | kl | C1 - 52 | ano | |
| QSI | Soudní inženýrství | cs | 3 | Povinný | zk | P - 26 | ano | |
| QDS | Spolehlivost dopravních strojů a zařízení | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 26 | ano | |
| QAP | Alternativní pohony | cs | 4 | Povinně volitelný | kl | P - 13 / C1 - 13 | 1 | ano |
| QAM | Aplikovaná mechanika stavebních a transportních strojů | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / CPP - 26 | 1 | ano |
| QMV | Motorová vozidla | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / L - 26 | 1 | ano |
| QMO | Počítačové simulace v automobilovém průmyslu II | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 | 1 | ano |
| QLD | Projektování a logistika dopravních a manipulačních zařízení | cs | 4 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / CPP - 13 | 1 | ano |
| NSM | Stroje pro výrobu stavebních materiálů | cs | 6 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 39 / C1 - 26 | 1 | ano |
| QA0 | Koncepční vývoj automobilu | cs | 0 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 26 | ano | |
| 0ZC | Odborné zdroje a citování | cs | 2 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 13 | ano | |
| QM0 | Počítačové navrhování strojů MARC | cs | 3 | Volitelný (nepovinný) | kl | P - 13 / CPP - 26 | ano | |
| QLP | Stavba lodí a plavidel | cs | 2 | Volitelný (nepovinný) | kl | P - 13 / C1 - 26 | ano |
| Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| QDP | Diplomový projekt (M-ADI) | cs | 12 | Povinný | kl | VD - 169 | ano | |
| QD6 | Seminář k diplomové práci (M-ADI) | cs | 3 | Povinný | kl | C1 - 26 | ano | |
| QE1 | Systémy, řízení a mechatronika automobilů | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 13 | ano | |
| QPV | Příslušenství motorových vozidel | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / L - 13 | 2 | ano |
| NSK | Stroje pro stavbu komunikací | cs | 5 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | 2 | ano |
| QSS | Technika snižování průmyslových škodlivin | cs | 4 | Povinně volitelný | zk | P - 26 | 2 | ano |
| QTE | Tepelný management vozidel | cs | 4 | Povinně volitelný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | 2 | ano |
| QD0 | Zpracování jízdních dat | cs | 0 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 26 | ano |
| Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 7AZ | Angličtina - zkouška B1 | en | 0 | Povinný | zk | Z - 1 | ano |
| Všechny skupiny volitelných předmětů | |||
|---|---|---|---|
| Sk. | Počet kreditů | Počet předm. | Předměty |
| 2 | 10 kr | nekontroluje se | QN2 (4 kr), QRU (5 kr), QZE (6 kr), QDZ (5 kr) |
| 1 | 19 kr | nekontroluje se | QDY (7 kr), QHL (6 kr), QMH (6 kr), QN1 (3 kr), QMK (6 kr), QPA (6 kr), QSV (4 kr) |
| 2 | 9 kr | nekontroluje se | QPV (5 kr), NSK (5 kr), QSS (4 kr), QTE (4 kr) |
| 1 | 15 kr | nekontroluje se | QAP (4 kr), QAM (5 kr), QMV (6 kr), QMO (5 kr), QLD (4 kr), NSM (6 kr) |
| 3 | nekontroluje se | 1 | QT, QTZ |