Detail publikace
Brno VMO - tunely Dobrovského I a II
HORÁK, V.
Český název
Brno VMO - tunely Dobrovského I a II
Anglický název
Brno City Great Ring Road - Tunnels Dobrovského Street No. I and II
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V Brně je postupně zřizován rychlostní silniční tah tzv. Velký městský okruh (VMO). Jedná se o radiální komunikaci odvádějící dopravu od městského centra. Další návrhové a přípravné práce se soustřeďují do severní části města. V místní části Královo pole musí být komunikace svedena do podzemí, souběžně s ulicí Dobrovského. Navrženy jsou zde dva souběžné dvouproudé silniční ražené tunely délky 1 237 a 1 258 m. Tyto mimořádně náročné inženýrské stavby musí být realizovány ve velmi složitém geologickém prostředí brněnských neogenních jílů, navíc v hustě zastavěném intravilánu.
Český abstrakt
V Brně je postupně zřizován rychlostní silniční tah tzv. Velký městský okruh (VMO). Jedná se o radiální komunikaci odvádějící dopravu od městského centra. Další návrhové a přípravné práce se soustřeďují do severní části města. V místní části Královo pole musí být komunikace svedena do podzemí, souběžně s ulicí Dobrovského. Navrženy jsou zde dva souběžné dvouproudé silniční ražené tunely délky 1 237 a 1 258 m. Tyto mimořádně náročné inženýrské stavby musí být realizovány ve velmi složitém geologickém prostředí brněnských neogenních jílů, navíc v hustě zastavěném intravilánu.
Anglický abstrakt
A belt highway route called Great Ring Road (VMO) has been gradually built in the city of Brno. It will transfer road traffic from radial directions onto a ring road, thus avoiding the city centre. At present, preparatory and design work is under way on a section of the ring road located in northern part of Brno. In the district of Královo Pole, the road will pass under a densely built-up area in two parallel tunnels. The tunnels of 1 237 and 1 258 m in length will be constructed by driving. The complexity of the construction is increased further by the geological structure of the subsoil – the relatively shallow tunnels will be driven in neogenous clay.
Klíčová slova anglicky
Highway route, design work, tunnel, two parallel tunnels, tunnel driving method, geological structure, neogenous clay
Vydáno
07.10.2001
BIBTEX
@inproceedings{BUT3642,
author="Vladislav {Horák},
title="Brno VMO – tunely Dobrovského I a II",
year="2001",
month="October"
}