Detail publikace

Jazyková vybavenost absolventů technických vysokých škol a potřeby praxe

NÁVRATOVÁ, J. MYŠKOVÁ, Z. WOLNÁ, Z.

Český název

Jazyková vybavenost absolventů technických vysokých škol a potřeby praxe

Anglický název

Foreign Language Skills of Technical University Graduates with Respect to Career Demands

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

en

Originální abstrakt

The article is concerned with newly established system in language teaching at the Faculty of Mechanical Engineering of Brno University of Technology. It monitors this concept in the context of The Bologna Process and in the context of the language diversity proclaimed by The European Union, it assesses the first practical impacts a year from its introduction. Foreign language abilities of students and graduates are also monitored with respect to the use of contacts with international universities and with respect to possible career achievements of the graduates – mainly in industrial companies.

Český abstrakt

Příspěvek popisuje nově zaváděnou koncepci výuky jazyků na Fakultě strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Sleduje tuto koncepci v souvislostech boloňského procesu a jazykové diverzity proklamovaných Evropskou unií, hodnotí první praktické dopady po roce jejího působení. Jazyková vybavenost studentů a absolventů je v příspěvku sledována také s ohledem na využívání kontaktů se zahraničními univerzitami a možnosti uplatnění absolventů v praxi převážně průmyslových podniků.

Anglický abstrakt

The article is concerned with newly established system in language teaching at the Faculty of Mechanical Engineering of Brno University of Technology. It monitors this concept in the context of The Bologna Process and in the context of the language diversity proclaimed by The European Union, it assesses the first practical impacts a year from its introduction. Foreign language abilities of students and graduates are also monitored with respect to the use of contacts with international universities and with respect to possible career achievements of the graduates – mainly in industrial companies.

Klíčová slova anglicky

Language diversity, plurilinguism, language integration, The Bologna Process, student mobility

Rok RIV

2006

Vydáno

20.11.2006

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně

Místo

Brno

ISBN

80-214-3213-6

Kniha

Languages for Specific Puroposes in Higher Education - Searching for Common Solutions

Číslo edice

1

Strany od–do

149–159

Počet stran

10

BIBTEX


@inproceedings{BUT20216,
  author="Jana {Návratová} and Zdeňka {Myšková} and Zuzana {Wolná},
  title="Foreign Language Skills of Technical University Graduates with Respect to Career Demands",
  booktitle="Languages for Specific Puroposes in Higher Education - Searching for Common Solutions",
  year="2006",
  month="November",
  pages="149--159",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně",
  address="Brno",
  isbn="80-214-3213-6"
}